PREKRASAN PETAK


Kraj tjedna nas uvijek veseli, a osobito ako negdje odskitamo. Ovaj petak kao da je trajao duže. Možda zbog svega što smo uspjeli vidjeti u jednom poslijepodnevu. Al’ sve to ne bi bilo moguće bez truda našeg dragog profesora Slobodana. Zato mu veliko hvala.

Uvijek živa i ispunjena Riva u predbožićno vrijeme odiše posebnim šarmom te je s neobičnim spojem mora i božićnog uređenja svakako zanimljiv i privlačan prizor. No da ne bi neko rekao da samo ” bezveze hodamo ”, imali smo i puno kulturnih sadržaja.

Arheološki muzej u Splitu

Arheološki muzej u Splitu, najstariji je muzej u Hrvatskoj, osnovan davne 1820. godine dekretom Dalmatinske vlade u Zadru. Muzej čuva oko 150 000 arheoloških spomenika i artefakata od čega je jedan dio prezentiran putem stalnog postava.
Muzej posjeduje vrijednu zbirku arheoloških predmeta iz prethistorije, iz doba grčke kolonizacije Jadrana, rimskog i starokršćansko razdoblja te ranog srednjeg vijeka.

Galerija Meštrović

Posjetili smo Galeriju Meštrović koja je, zahvaljujući činu darivanja kojim je Ivan Meštrović 31. siječnja 1952. poklonio hrvatskom narodu četiri svoja objekta i 132 umjetnička djela, formirana kako muzejska ustanova.
U Galeriji se nalaze umjetnikova remek-djela izvedena u mramoru (Psiha, 1927., Kontemplacija, 1924.), bronci (Daleki akordi, 1918., Kiklop, 1933., Perzefona, 1946.; Gospa s djetetom, 1917.; Job, 1946.), drvu (Žalosni anđeli i Veseli anđeli, 1916.) i gipsu (Pietà, 1946.), kojima su obuhvaćena sva razdoblja umjetnikova bogatog stvaralaštva do 1946. godine.
Stalni postav slijedi prostorno-tematska određenja. U prizemlju su postavljene mramorne skulpture. Posebno nas je zadivila blagovaonica gdje je zadržan izvorni karakter umjetnikova doma. U njoj je postavljen Meštrovićev namještaj, nekoliko slika i brončani portreti članova obitelji.
U dvorani posvećenoj sakralnoj skulpturi, važnoj temi Meštrovićeve umjetnosti, dominiraju drvene skulpture Adama i Eve (1939 – 1941.). Uz sakralni postav, poseban je prostor posvećen monumentalnoj skulpturi Pietà.
Uz posjet Galeriji, obišli smo i Meštrovićeve Crikvine smještene uz more, u blizini Galerije. Riječ je o sakralno–umjetničkoj cjelini nastaloj na ruševnom utvrđenom poljoprivrednom imanju s ostatcima građevina obitelji Capogrosso iz 16. stoljeća.
„Crkvicu i njezin sadržaj namijenio sam našem narodu u prvom redu njegovim širim slojevima, koji kako znadete živi još uvijek u svojim vjerskim tradicijama, pa je moja želja bila da i taj svijet nađe svoje zadovoljstvo, a ne samo oni koji su u umjetnosti izobraženi.“ (Iz pisma Ivana Meštrovića Cviti Fiskoviću od 3. siječnja 1955.)
Zbog arhitektonsko – skulpturalnoga obilježja cjeline – Meštrovićevih prostornih intervencija i njegovih kiparskih ostvarenja, cjelovitosti tematskoga ciklusa te spajanja prirodnoga i povijesnoga ambijenta, kao i zbog umjetnikove emocionalne vezanosti za ovaj prostor, Crikvine zauzimaju jedinstveno mjesto unutar Meštrovićevoga opusa.

HNK SPLIT

“Kad se Gregor Samsa jednog jutra probudio iz nemirnih snova, otkrio je da se u krevetu pretvorio u golemog kukca”. To je jedna od najslavnijih rečenica iz svjetske literature, kojom započinje znamenita pripovijetka Franza Kafke. Budući da je to obvezna lektira u četvrtom razredu, a na popisu je i mogućih djela za pisanje eseja na državnoj maturi, odlučili smo pogledati Preobrazbu.

Jedan dio grupe koji je više želio uživati u božićnom ugođaju nego gledajući velikog kukca prepustio se uživanju uz nezaboravnu blagdansku priču o drvenom orašaru koji se pretvara u pravog mladića i djevojci Klari koja zajedno s njim odlazi u magični svijet Šecerne vile. Već vam je jasno iz ovog da smo uživali gledajući prekrasnu baletnu čaroliju Orašar.

Uglavnom, prekrasan petak.

 

Response code is 404